Pierwszym jego genialnym pomysłem jest nowa koloryzacja, która poprzez zmieszanie nieszkodliwych środków chemicznych pozwoliła na uzyskanie nowych zbliżonych do naturalnych odcieni. Poprzez efekt, który dawał nowy produkt, uzyskał on szybko powszechną sławę. W 1908 roku Schueller rejestruje patent na swoją koloryzację.
Schueller dokonuje prawdziwą rewolucję w sferze kosmetycznej, jest barzdo kreatywny i ciągle realizuje coraz doskonalsze pomysły. Dla cełów promocji higieny osobistej w 1928 roku pojawia się środek do włosów O’Cap: mleczko do włosów. Ponieważ w tych czasach ludzie wciąż myją włosy stosunkowo rzadko, Schueller próbuje w taki sposób zainteresować nowym produktem, aby sprzyjać coraz większej uwadzę wobec higieny osobistej Francuzów. Oprócz tego opracowuje formułę pierwszego szampona już w 1933 roku, który nie zawiera mydła – Dopal. Zdecydowanie ten produkt zasadniczo różni się od pozostałych szamponów na rynku, ponieważ jest dużo łagodniejszy dla włosów.
W 1954 roku rynek L’Oréal przekracza Atlantyk i zajmuję ważną pozycję w USA. To dało ogromny postęp w rozwoju firmy i znacznie poszerzyło jej możliwości.
W 1958 roku na czele firmy wstaje François Dalle. Wówczas pojawia się kolejny innowacyjny produkt w postaci spraya do włosów pod nazwą Elnett. Jest to tak przebojowy podukt, iż żaden na rynku światowym nie mógł z nim się równać, a wszystko dzięki formule pozwalającej mieć miękkie i jedwabiste w dotyku włosy. Wcześnejsze zasoby stylizacji włosów nie miały takiego efektu – włosy były trwarde i sztywne.
W 1988 roku prezesem firmy zostaje Lindsay Owen-Jones. Dzięki jego działalności grupa L’Oréal staje się liderem na rynku kosmetycznym.
L’Oréal opiera swoją działalność, cele i strategię na poszanowaniu różnorodności, dąży do zrównoważonego rozwoju i prowadzi aktywną działalność społeczną. Obecnie na czele firmy stoją Lindsay Owen-Jones oraz Jean-Paul Agon.